zaterdag 27 april 2019

Weer van alles........

Het was de bedoeling mijn blog weer wat beter bij te houden,
elke week een klein berichtje ofzo........

maar iedere keer denk ik 'maak ik deze nog even klaar, is bijna af kan die er ook gelijk bij'
uhuh............
en nu weet ik weer niet meer waar ik moet beginnen.


Zo maakte ik deze muts af 
Lacy Liberty Wool Hat by Meg Kealey 
Patroon uit een boekje van 'Lace One-Skein Wonders'
Leuk boekje met 101 mooie Lace projecten zoals mutsen, sokken, vingerloze handschoentjes, baby vestjes, shawls en nog veel meer. 


Ik ging de eerste Ronde in bij Sockmadness bij controle bleek dat ik niet goed genoeg had gelezen en kon ik van 1 sok mijn hiel en teen overnieuw doen. Aangezien ik ervan baalde dat ik weer eens niet goed gelezen had en dus gedacht dat ik het wel wist wat er stond heb ik tot 2 uur snachts mijn sok in orde gemaakt omdat ik door wilde naar de volgende ronde want zo werd mijn werk gecontroleerd en dat leek me een goede leerschool.
Demogorgon's Lair een paar sokken in Lace patroon maar 2 verschillende patronen ontworpen door Dot's Dabbles. En hoe leuk gebreid door haar in een wolletje van Textielwerk wol en zo van de collectie Zilt en Zeeuws.
Aangezien ik niet tegen 2 verschillende sokken kan breide ik ze in 2 verschillende kleuren met de bedoeling om er later 2 paar van te maken. Ik breide ze in een sokkenwolletje van Regia en Treviso.


omdat ik nog steeds wat projecten kwijt ben........
je snapt niet hoe het kan he???
kwam ik dus met zoeken in een tas nog een paar antieke mooie rustieke bolletjes tegen.
Phildar 'Quietude' 52% Wol 38% Viscose 10% acryl



Waarvan ik deze muts breide, een gratis patroon 'Schuyler' van Jennifer Burke.
Ik wil hem ook nog in tegenovergestelde kleurstelling maken, 
wol zat ;-)


Zo had ik ook nog een heel gezellige middagje breien met een heerlijke High tea bij Mo & More in Noordgouwe.
Allemaal lekkers op tafel en in de schappen 😍
Niets gekocht verder want dat had ik een paar weken daarvoor al gedaan.


Wel heb ik in de pluktuin bij Mo & More nog wat tulpjes geplukt.
(hier trouwens bezig met de sok van de 2e ronde)


Ik breide ook nog een paar sokken voor G af met een klein kabeltje en een sokkenwolletje van Anell Super Extra gevonden in de kringloop.


Deze shawl lag al een tijdje gebreid in mijn mand en moest alleen nog omhaakt worden en geblockt.
Dus ook deze maar eens afgemaakt.



En last but not least breide ik deze Col af.
Een bolletje tweed van..........??? geen idee meer.
het patroon wat ik al vaker gebruikte is een lace patroon van de Gothic lace shawl.


1 opmerking:

DagelijkseOnzinDingen zei

Wat een mooie dingen heb je gemaakt. Ik ben helemaal weg van het patroontje van de groene col. Heel mooi! Groetjes, Annemarie