donderdag 7 september 2017

Andere wereld


dat is wel heel lang geleden dat ik hier was.........

De achtergrond van de winter zat nog op mn blog, het is al bijna weer winter.

En niet dat het raar is want ik had eigenlijk weinig te melden of te laten zien want ik heb vanaf de laatste post ook geen wolletje in welke vorm dan ook aangeraakt.
oh ja .......2 vachten die ik van iemand kreeg van de auto in de garage gezet maar dat was het dan ook wel.
Klopt dat wel, gaat het wel goed met mij??
Achteraf gezien niet.

Als ik niet bezig ben met creeeren dan gaat het niet goed met mij maar dat duurt even voordat je dat door hebt.


Ik deed niet veel meer dan lezen bijv. de 13 delige serie van de grijze jager van John Flanagan (voor mij een heerlijke wereld om in te vertoeven), allerlei boeken van Corina Bomann, eigenlijk alles wat los en vast zat.

Ik keek allerlei films, tv-series, hangend op de bank(zonder brei of haakwerk) of ik sliep. 


Wanneer ik vertelde dat ik al sinds januari geen wolletje meer had aangeraakt dan werd er gezegd 'ja dat heb je wel eens dat je met andere dingen bezig bent'. 
Behalve de mensen die mij beter kennen die maakte zich toch wat zorgen....... ik zonder handwerkje........

Inmiddels weet ik waarom........., zolang je leest, films kijkt of slaapt zit je in een andere wereld en hoef je niet in je eigen wereld te zijn die je niet leuk vind.

Soms is je eigen leventje eventjes niet zo leuk........

En ik schrijf dit niet om zonde te maken van mij maar misschien zijn er meer mensen die in deze situatie zitten waar het kwartje nog niet is gevallen, en misschien bekend voorkomt.


Gelukkig ben ik redelijk positief ingesteld, was ik dat niet geweest dan had ik denk ik toch in een redelijke depressie terecht gekomen. Vermoedelijk zat ik daar toch al aardig tegenaan.


Dan heb ik nog een fulltime job........ weer een andere wereld.
Daar zet je een masker op en aangezien ik er allerlei taken bij heb gekregen en het dus druk heb en er voor andere moet zijn kon ik daar ook een bepaalde vlucht in maken.


Wanneer je door hebt wat er nu eigenlijk aan de hand is moet dit even bezinken en besef je dat je dingen zult moeten veranderen wanneer je je leventje weer wat leuker wil maken.

Wat best een lastige stap is, je vindt weinig leuk, een hoop verdrietjes waarvan je lijf bekaf raakt en het in alle opzichten tegen gaat werken waardoor je weer te moe ben om nog iets leuks te doen of om fatsoenlijke maaltijd te maken en je dus gaat voor de kant en klaar hap want na 8 uur werken ben ik op zeker als ik een dag heb wanneer ik uit bed kom en ik mijn dag eigenlijk wel al gehad hebt. Maar door die kant en klare hap met allerlei rotzooi erin om het zo lang mogelijk goed te houden wordt je ook weer moe. Doe je toch de moeite doet om wat gezonds te eten en hoopt dat het je lijf ten goed komt en je er dan toch de kilo's ziet aankomen (waarshijnlijk vanwege de overgang of HMS) gewoon omdat je ademhaalt, iets wat je niet wil want dat lijf heeft het al zo moeilijk vanwege de HMS en Fybromyalgie en dat wordt niet beter van meer kilo's en wanneer je een tijdje weer aan het trainen bent staakt dat lijf ook weer (heel moeilijk trainbaar door deze 2) en kun je na een aantal weken weer van voor af aan beginnen. Er moet hier thuis nog heel veel gebeuren maar iedere keer als ik ergens aan wil beginnen zegt dat lijf.....'uhuh ik dacht het niet!!' Dus door al deze dingen baal je dan enorm en vooral van jezelf  enz enz dus zo'n heerlijke neerwaartse spiraal.........
Doorbreek maar eens zoiets.


Maar je móet een keer want anders is het toch wel heel zonde van de tijd die je hier op deze aardkloot hebt en ik ben toch eigenlijk wel voor genieten elke dag.


Nu vond ik deze bij het Kruidvat.
Dus alles wat in mijn hoofd zit wat ik nog moet en wat ik nog wil kan hierin.
Ik wil met wat moodboards er wat meer constructievers van maken en zorgen dat ik het 1 voor 1 kan afhandelen en dat zal dan waarschijnlijk met behulp van aannemers worden want zo komt het nooit af.
Ik woon hier inmiddels bijna 7 jaar en ik heb nog steeds een noodkeuken waar het altijd een zootje is.
ik zou wel eens een huis willen dat af was dat zou al een hoop onrust schelen.
Voorlopig wordt de eerste bladzijde gevuld met alle onderwerpen en geloof me dat zijn er genoeg.

We gaan ervoor.................

(bijna alle afbeeldingen zijn van het www geplukt)



2 opmerkingen:

DagelijkseOnzinDingen zei

Dat klinkt als een heftige periode en ik wens je dan ook heel veel moed, kracht en sterkte om een nieuwe weg te vinden. Ik hoop dat je weg weer bergopwaarts gaat. Kijk niet te veel naar de top, maar probeer ook van de reis te genieten, af en toe even stil te staan om te kijken naar het uitzicht en het traject dat je al hebt afgelegd. De weg bestaat uit vele paadjes en als er eentje afgesloten is dan hoop ik dat je de weg terug niet als een achteruitgang kunt zien maar de weg naar een volgend, misschien mooier en beter pad. Goede reis! Groetjes Annemarie

Anoniem zei

Heel veel sterkte en succes, ik vind het alleszins heel dapper dat je er weer voor wilt proberen te gaan. Ik weet hoe het voelt om een depressie te hebben en om enkel te 'overleven' ipv te leven, dus ik duim echt voor je dat het snel wat beter mag gaan. Of dat je snel wat meer geluk mag krijgen. Je bent goed bezig en het is heel moedig van je om hierover op je blog te schrijven. Tot slot nog een uitspraak waar ik zelf veel aan heb: 'Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.'
Groetjes, Sigrid