zaterdag 23 juli 2016

Oerol belevenis


Na mijn uurtje laten varen klom ik weer op m'n fiets.
Snel naar de auto om daar de nodige spullen te wisselen van fietstas/koffer want voor die 2 dagen Ameland had ik natuurlijk hele andere dingen nodig dan voor de komende 5 dagen Oerol.....
Fietsendrager weer op de auto, fiets erop en om dood gereden naar Harlingen om daar toch de boot nog te kunnen halen.
Ok,....... een rij bij de kassa van het parkeerterrein....@#$%^&
Gelukkig komt het op dat moment weer met bakken uit de hemel. Eindelijk vind ik een parkeerplaatsje en tuig als een bezetene mijn fiets op. Fietsendrager er weer af en gaan.
Als Dolle Mina fiets ik naar de boot in de stortregen en storm, het is maar een klein stukje maar halverwege begeven mijn longen het al door de direct volle por inspanning, daar kunnen mijn astma-longetjes niet zo goed tegen maar ik moet een boot halen dus door, door,.......
Gelukkig ik haal m net........ik kan gelukkig mee 
weer met een druipende fiets en nu een compleet doorweekt pak want tijd voor een regenpak had ik niet.  

Een overvolle boot want ja het is Oerol, na een tijdje rondgelopen te hebben vind ik eindelijk nog een plekje bij een vrouw uit Oost-souburg, wat toevallig.
2 uur de tijd om op te drogen en mijn longen weer tot rust te laten komen wat ook idd bijna die 2 uur heeft geduurd en nog wat te haken.


Eenmaal op Terschelling rijdt ik naar de Vrijwilligersbalie om daar al mijn spulletjes op te halen.
Op naar de camping Nieuw Formerum om daar m'n tentje op te zetten.
Het is inmiddels 18:00 en brandende zon.....
tja een plekje.......

er is nog 1 plekje over een plekje wat ik eigenlijk niet wil maar ja......
pal naast het fietsenvak......
Kan je je het voorstellen de hele nacht ploing ploing van die standaards naast je hoofd, ik heb geen andere keus dus ......... opzetten en inrichten maar.


Deze avond ben ik nog vrij dus ga ik de boel maar eens verkennen.
De drukte is al goed te zien aan de fietsenstalling. Deze was gelukkig bij Westerkeyen en niet naast mijn tentje.........


Er speelt een leuke band dus daar ga ik maar eens van genieten en gelijk even rondkijken want morgen moet ik hier op Westerkeyen werken.


In deze mooie joekel van een schuur........


Kaarten verkopen voor de voorstellingen.


Nu mag ik nog even genieten van de band en van de mooie luchten.


en andere gekke dingen...
dit was het zwembad ;-)
Helaas had ik geen toestel bij me toen het in gebruik was door heerlijk spetterende kinderen of een badderende dame om even af te koelen.


Ik heb redelijk geslapen tot half 3 's nachts waarna druppelsgewijs de rest thuiskomt tot een uurtje of 6.00.......ploing ploing ploing.......bla bla bla.......ook nog een paar die dachten dat ze de fiets wel in mijn tent konden parkeren......dus eruit om deze fietsen weer op gepaste afstand van mijn tent te zetten en om 7 uur gaan de eerste al weer leven want die moeten zo weer aan het werk.
Het lijkt erop dat mijn matjes lek zijn..... :-/

Ik moet pas om 3 uur beginnen dus tijd om even duidelijk aan te geven met scheerlijnen wat mijn ruimte rondom de tent is ......... (die hint werd dus ook duidelijk begrepen gelukkig want de volgende dag stonden de fietsen op gepaste afstand voor mijn tent)
en daarna wat boodschapjes te doen en lkkr in het zonnetje te gaan zitten.

Het werken in de Barn was geweldig leuk, heerlijk om weer met allerlei mensen te maken te hebben en ze hopelijk te kunnen helpen aan kaarten voor mooie voorstellingen.


Moeremans&Son......ik zie spoken( als ik het goed heb)


Origami: een dame die danst met een zeecontainer


Planetary Sunrise
ook op zulke geweldige locaties!!

Ik heb ervoor gekozen om eerst eens alleen het vrijwilligers werk te doen en wat expedities te lopen/fietsen voor de eerst keer op Oerol. Dat was voor mij wel even genoeg dus ik heb geen voorstellingen gezien behalve dan van de straattheaters en elke avond was er wel muziek op Westerkeyen waar ik ook vlakbij kampeerde dus daar heb ik volop van kunnen genieten.
Ook het geluid en zang van een van de voorstellingen trouwens want dat was vlak achter de camping en begom pas om 22.45 


De dag daarop was het entree bandjes verkopen in de haven wat ook heel leuk en hectisch was, geweldig vind ik dat.
Heerlijk weer een hele boot met mensen die er zin in hebben, dus lekker beetje gekheid maken en tegelijkertijd flink doorwerken zodat ze niet te lang hoeven te wachten.
Precies op de tijd van de aflossing kwamen er 3 boten aan dus zijn mijn collega en ik die eigenlijk al klaar waren buiten de keet gaan staan om daar mensen met vouchers een bandje te geven.
Zo leuk al die gesprekken en opmerkingen die je dan krijgt en natuurlijk heb je ook wel eens boze mensen, daar is het dan weer de sport bij om ze te kalmeren en toch minder boos en misschien zelf wel wat tevreden met een bepaald voorstellings kaartje weer de deur uit te laten gaan.

Daarna nog een dag kaartverkoop in 'Ons Huis' op West-Terschelling en daarna nog een dag afbouw waarbij we alle plantenbakken moesten leegscheppen. Ongelofelijk wat een werk er eigenlijk van wordt gemaakt. Je hebt er geen idee van als je daar loopt maar het zijn immense gebouwen die daar zijn neergezet voor 2,5 week en die ook in 3 dagen tijd weer allemaal weg en opgeruimd moeten zijn.
Ja ook die enorme Barn............. 


en alles supergoed geregeld.
Ook het eten voor de vrijwilligers (1000 ) en ook goed en gezond eten.
Soep, aardappelen/rijst, groente, vlees/vis/vega, bakje rauwkost en nog een toetje.
Gewoon top!!

Dan wordt er ook nog van alles tussendoor georganiseerd voor de vrijwilligers aan feestjes en spellen enzo en ook krijg je korting op de voorstellingen, een camping plek en t-shirt.

De maandag was het feest weer afgelopen moest mijn tent, helaas in de regen weer afgebroken worden.
Dus met volbepakte fiets weer terug naar de boot, dit keer ietsje relaxter maar helaas niet minder nat
of minder inspanning door gigantische stortregens en 5bft.


Achter me ook nog een giga rij, de keren dat ik hier heb gestaan waren het er niet meer dan 10.....

Gelukkig kon ik weer druipend de boot op en napraten met andere vrijwilligers en bezoekers want het was zo vol dat je bijna op schoot moest gaan zitten.


Mijn volbepakte druipende fiets met nieuwe slaapmat die wat groter is dan mn vorige maar na 3 nachten op de grond slapen wil je toch wel wat demping........
Gelukkig stortte het ook weer toen ik de fiets weer moest af tuigen en op de fietsendrager moest zetten.


Weer terug op weg naar huis eerst nog even langs Anita om mijn kaardemolen weer op te halen en waar heel comfy mijn kleding even in de droger mocht.........
waarna me nog een ritje van 3 uur te wachten stond. 


Ik vond het super, heb al met al daar nog best goed weer gehad en ik heb heerlijk gewerkt!!

Geen idee hoe mijn leventje er volgend jaar weer uitziet maar als het kan ga ik de volle 2,5 week daar helpen en ook wat voorstellingen bekijken.

Een Belevenis was het zeker!!!


1 opmerking:

Villa Zeezicht zei

Wow, wat heb je veel beleefd!! Snap dat je daar nog vol van zit ;o) Hopelijk heeft het je veel energie opgeleverd, in ieder geval conditie met al dat gefiets en gesjouw met die fiets, haha! Leuk om te lezen hoor, ik geniet zo even mee!