vrijdag 4 april 2014

Baby Hartjesdeken

Wat een geweldig weer hebben we deze week toch gehad. Er zat helaas 1 nadeel aan ......
hooikoorts, migraine, hele kleine oogjes en enorme vermoeidheid.
Dus ik kon niet veel meer dan mezelf rustig houden.
En wat ben ik op dat moment blij met mijn brei en haakwerk!!
Zo heb ik toch het idee nog een beetje nuttig bezig te zijn en heb ik mijn babydeken die ik 5 jaar geleden op de pennen had gezet afgemaakt.


Het is een dekentje gemaakt van 2 bollen acryl van 100gr en is 76x62.
Het is de bedoeling net als 5 jaar geleden hier een patroon van te maken.


De krabbels zijn al gemaakt nu nog een fatsoenlijk patroon.
Ook zal ik het dan weer prettig vinden om een paar testbreisters te hebben, je hoeft dan niet de hele deken te breien, mag wel natuurlijk, maar wel de verschillende vlakken op de hoop dat ik net zo duidelijk ben als dat ik denk....... ;-)
Dus liefhebbers.........??


Een nieuwe babydeken staat alweer op de pennen nu in het lichtblauw
met Phildar's Aviso 60% katoen en 40% acryl, een heerlijk zacht garen.


Ik ben ook begonnen aan m'n quilt.
Het was de bedoeling om er kussentjes van te maken maar ik vind het paneel nog steeds erg mooi en zit er aan de denken om het heel te laten voor aan de muur.

De schaar erin zetten kan altijd nog.

4 opmerkingen:

Het lieve leven... zei

wat een superlieve babydeken zeg!! en dat lichtblauw...smullen!!!

Fia zei

Heerlijk om te zien al die lieve dekentjes...je bent er maar druk mee..
Lastig he die pollen heb er ook zo'n last van het ergste vind ik de moeheid...pfff je kan geen kant uit..

fijn weekend..
hart,gr Fia

Anoniem zei

Oh wat een leuke deken zeg. Is dat in één geheel gebreid of zijn het blokjes?

De lap is schitterend!

Marbada zei

Hoi Hanna de deken is in een geheel gebreid ja.