donderdag 19 juli 2012

Kleine Update

Zoals ik een paar blogs hiervoor al zei, zoveel te melden maar gewoon geen tijd, nou hier dan wat updates.

Dit is de poncho voor S geworden helaas wel een beetje laat. Ze wilde m als jas gebruiken voor over d'r dikke buikje maar ja door allerlei omstandigheden kreeg ik m niet eerder af dan dat ze net bevallen was.
Maar hij is wel mooi geworden en vrij groot naar mijn idee dus misschien moet ie nog een keer ingekort worden.



Voordat we op vakantie gingen heb ik nog Vlierbloesemsiroop gemaakt.

Want het is zo simpel ....en als we terug zouden zijn van vakantie zouden de bloesems al klaar zijn.
Tja, en dan duurt het weer een jaar.




Het is een kwestie van bloesems plukken in het water zetten met wat citroenschijven, dan 3 dagen geduld opbrengen om te wachten. Dan het vocht zeven, verhitten, suiker erbij en dan in de schoongemaakte flessen gieten. En klaar is ......



De Vlierbloesem Siroop.



En dan waren er al een aantal flessen als kadootje weg gegeven.


Hier de vakantie productie op een presenteerblaadje.



Deze sokken(links) verlengd zodat een dankbare drager, genaamd 'Vaders' ze zou passen. En omdat ie altijd zo blij is met mijn sokken heb ik ook nog een nieuw paar voor 'm opgezet waarvan er al 1 klaar is.

En de shawl die ik uitgehaald had met de vakantie is nu weer tot deze lengte gebreid.

1 opmerking:

Anoniem zei

Oh, wat heb je weer mooie dingen gemaakt! De sokken zijn prachtig, wat een mooie wol! En de sjaal is ook zo vrolijk.. toevallig ben ik net bezig aan hetzelfde patroon, een leukje he!! Groetjes!!