donderdag 23 februari 2012

Herfst kleuren

(Vervolg KW....)
In de KW koop ik ook nogal eens kleding en dat voor prijzen waar ik niet zelf voor kan  maken of elders kan kopen. € 4,95 voor een lamswollen vestje..........bijv. En er zijn vaak spullen tussen die niet of nauwelijks zijn gedragen. Zelf heb je dat ook wel eens, je koopt wat en na een paar jaar blijkt dat je het 1 of 2x hebt gedragen en besluit je dat het wel weg kan. Zo had ik deze vestjes gevonden, weliswaar nog in herfsttinten maar ach het is nog geen zomer he......

Er zit ook een hele mooie leverkleurige mohair trui bij, super dun met her en der pailletjes in dezelfde kleur, echt een lekker truitje voor dadelijk in de zomer als het 's avonds wat koeler begint te worden.  Het valt makkelijk als een klein, licht pakketje op te frommelen.
 
Nu ik nogal eens wat 2e hands koop is het niet zo dat ik niets meer zelf maak zo ben ik al een tijdje bezig voor S ze wilde graag dat ik een poncho voor d'r zou breien zodat ze daar haar zwangere buikje onder kon verstoppen. Ik kocht online Phildar Galagapos voor haar bij de wol en breiboetiek(wat keurig geregeld was) Helaas door omstandigheden zal deze poncho waarschijnlijk pas klaar zijn als ieniemienie er al is.... De eerste lap is klaar maar de 2e is nu ongeveer op een derde.


Voor B2 heb ik indertijd aardig wat bij elkaar gebreid maar zoals gezegd door omstandigheden is dit niet gelukt voor de komende ieniemienie. Afgelopen weekend wel een paar bollen gekocht bij de Wibra, "Bianca". Ik was helemaal m'n breiwerk vergeten naar m'n vakantiehuisje mee te nemen, en begon al lichte ontwenningsverschijnselen te krijgen. Ik ben daar begonnen met een simpel vestje. Grijs gemeleerd (van donker naar licht) in tricot met gerstekorrel bies, dit patroon van Drops design. Ik wil het nog afzetten met lichtblauw of felle kleurtjes.

Eerst maar eens zien dat ik 'm af krijg.
 

5 opmerkingen:

lottebees zei

Ik denk dat het door het langer licht zijn komt ofzo, want ik heb ook echt de maak kriebels. Te beginnen met een nieuw paar sloffen voor mezelf (van 2 lamswollen truien die ik vilte, van de kringloop natuurlijk) Het restje gaan weer andere dingen worden. Ik heb een heleboel ideeën voor breien, naaien en andere knutselmanieren. Eerst moet mijn huis een beetje op orde zijn, zodat ik al mijn spullen neer kan zetten en alles bij de hand heb.

Anoniem zei

Sommige breiwerkjes gaan heel snel, andere blijven eindeloos liggen... zeg maar hoe het komt! Mooie wol, daar ligt het bij jou niet aan!

hannah zei

Tja, breien is nou eenmaal veel werk. Het is soms een heel dobber om iets af te krijgen. Maar straks is het resultaat er wel naar!

Delphine zei

Veel werk, maar 't ziet er wel leuk werk uit! Er komt trouwens een award jouw richting uit!

Unknown zei

Kan iemand me soms helpen met een half bolletje of een gans bolletje wol van Bianca zoals op de foto grijs met tintje groen. Heb nog nodig om werkje af te maken maar vind geen meer in de winkel. Kosten worden natuurlijk met veel plezier vergoed ;-)