zaterdag 14 januari 2012

Doornroosje

Sinds vorige week heb ik weer een slaapkamer.

Ja een SLAAPKAMER!!!

Dus geen bed meer in de woonkamer of in de logeerkamer nee een echte eigen slaapkamer. Ik moet zeggen ik slaap weer heerlijk. Als Doornroosje. Weer een stukje af of tenminste bijna af. Ik moet alleen de kasten nog doen. Ik wilde ze eigenlijk gelijk mee doen maar ja dan moeten de kasten leeg..... en aangezien het overal al vol stond met allerlei stukken slaapkamer e.d. was dat geen doen. En over een poosje zal ik het behang weer een keer opnieuw doen want ze zeggen dat vliesbehang niet krimpt maar dat is niet altijd helemaal waar. Het zat er schitterend op, net zo netjes en na een paar uur drogen kwamen er witte strepen omdat het behang toch iets kromp zie je nu de naden. Het zit ongeveer 1 mm van elkaar maar voor mij is dat 1mm te veel! Zo irritant! Maar ik heb van de keer niet gesmokkeld met de foto's maken net zoals vorige keer, de kamer is nu helemaal behangen.


En met het feit dat mijn slaapkamer klaar is zijn ook de logeerkamer en gang weer enigzins op orde.


Van een collega kreeg ik dit schilderij, zij heeft dit jaren geleden zelf gemaakt en was nu aan  opruimen toe en zocht een goed (te)huis hiervoor. Ik vind 'm schitterend en je ziet hij past hier perfect.
Ik ben er erg blij mee!! Het leuke is dat het schilderij verkocht is geweest en deze mensen hebben al die jaren het stickertje (rechtsboven) van de expositie op de lijst laten zitten. Dit gaat er bij mij dadelijk, wanneer de lijst en passe partout een opknapbeurt hebben gekregen, wel af hoor.



Nu dit project weer klaar is kunnen we weer verder met de volgende kamer dit zal de was/pc kamer worden. Daar is van het voorjaar al een nieuw raam in gegaan en heb ik de afgelopen weken ook de muur al weer bij gewerkt. Nu moeten
- de koplatten er nog op gemaakt worden
- paar nieuwe tegeltjes geplakt
- nieuwe vloer gelegd
- voor de rest een opknap beurt met wat latex en verf e.d.

Dan komt er nog een plank boven de wasmachine en droger en daarop haaks een plank een stukje lager om aan te zitten voor de pc.

En zo klussen we lekker verder. Ja hoor, ooit komt het af......

 

3 opmerkingen:

Catharina zei

Mooi, je eigen slaapkamer!
Succes met klussen, ik neem mijn petje voor je af!!!!

Anoniem zei

Oh, en ik al helemaal trots op een paar muren sauzen en wat kozijnen schilderen;) Ik bewonder je doorzettingsvermogen, enne, slaap lekker in je eigen slaapkamer!

hannah zei

Heerlijk toch, dat je huisje steeds meer jouw huisje wordt!