woensdag 25 februari 2009

40 Mutsen / 40 Hats

Bij de groep van Bella Bambina is een nieuwe uitdaging gezet in verband met "Seasons of Lent" ofwel de "vastentijd". Zij heeft het zo vertaalt :


Hallo! Happy Mardi Gras!

Morgen begint het seizoen van de vasten. Ik weet dat de meeste mensen bepaalde "dingen opgeven" voor de vasten, maar ik lees dat het ook een moment is van liefdadigheid en het geven van een aalmoes aan de armen. Dus dit jaar ga ik ervoor om 40 mutsjes te maken, een voor elke dag van de vasten. Wilt u samen met mij de uitdaging aangaan in het maken van 40 items voor liefdadigheid???


She set an other challenge for Bella Bambina because of Seasons of Lent. She put it in this way:

Tomorrow starts the season of Lent. I know that most people tend to "give things up" for Lent but I read that it is also a time of charity and giving alms to the poor. So this year I am going to make 40 hats, one for each day of Lent. If you would like to join me in making 40 items for charity, jump right in.

Tuurlijk heb ik ja gezegd. Vandaar de ticker aan de linkerkant van mijn blog.Ik ga dus proberen elke dag 1 mutsje te maken en het proberen te bloggen. Een goed begin is het halve werk, dus ik begin natuurlijk weer niet zo goed..........
Aanstaand weekend loopt het al weer spaak want dan ben ik weer op , zangweekend van "A Lot Of " maar gelukkig ben ik maandag en dinsdag vrij om weer een beetje bij te komen dus dat zal ik dan therapeutisch doen met het maken van 3 mutsjes. Maar........ de eerste is af.

And off course I jumped right in. That's why the ticker is on the left side of my blog.
So I'll try to make and blog a hat every day. Good beginning is half the work.....so I will not!!
This weekend I'm of for a singinweekend by "A Lot Of " but I took monday and thursday off to revive so I'll do that with Therapy, by knitting 3 hats to cath up. But the first one is finished

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi marbada wat een leuk idee voor mutsjes voor het vastenproject ik hoop dat het aan slaat . vorig jaar was het sokjs voor een bepaald pject tijdens de 40dagen tjd was hel leuk om tedoen. heb je er een patroon van het mutsje om mee tedoen grtj ineke

Marbada zei

Hoi Ineke het is eigenlijk heel simpel.Ik heb het rond gebreid op
4nld, 3mm.

72st opz op 2naalden bijeen zodat de opzet lkkr los is.(of grotere naald.
- 8nld boordsteek is hier 2r,2av
- 3 nld tricot
- 9nld hartjes patroon(of iets
anders natuurlijk)
- 15nld tricot
voor Kruintje
1- *4r,2rsbr herh vanaf*(=60st)
2- nld r (en alle even nld)
3- *3r,2rsbr herh vanaf*(=48st)
5- *2r,2rsbr herh vanaf*(=36st)
7- *1r,2rsbr herh vanaf*(=24st)
9- *2rsbr herh vanaf*(=12st)
11- *2rsbr herh vanaf*(=6st)
13- *2rsbr herh vanaf*(=3st)
Draad door de 3 steken halen en afwerken.

Dit is gewoon een basis patroontje waar je met kleine maaspatroontjes hele leuke dingen kunt maken of natuurlijk streepjes, ander soort steek, of gewoon effen.
Je zou ze ook nog kunnen vergroten en om het je zelf dan makkelijk te maken met het kruintje zou ik er 6 steken bij doen en dan natuurlijk ook wat meer naalden.
Meer is het eigenlijk niet en een simpelmutsje is in een paar uurtjes makkelijk te doen.